Este anvelopa neechilibrată sau direcția nereglată ?

Echilibrarea anvelopelor ar trebui să fie o parte obișnuită a întreținerii anvelopelor și a roților, împreună cu reglarea geometriei, rotirea anvelopelor, umflarea corectă a anvelopelor și depozitarea adecvată a anvelopelor. Sunt elementele de bază ale unei vieți mai îndelungate a anvelopelor și a altor componente ale angrenajului roților.

Clienții cu anvelopele neechilibrate semnalează cel mai frecvent o vibrație neplăcută în volan. Exemplu ”simt cum îmi trepidează volanul, după ce trec de 60-80km/h”. Dacă tocmai ai schimbat anvelopele și ți se întâmplă acest lucru, mecanicul de roți nu a echilibrat bine anvelopele, sau, mai grav, nu le-a echilibrat deloc. În acest caz, mai ales dacă serviciul a fost achitat, mergi înapoi ca să mai verifice echilibrarea încă o dată.

Nu este de amânat o asemenea situație, crezând tu că mergi cu viteză mai mare doar rar și nu este nevoie să verifici din nou echilibrarea. În timp, un dezechilibru la roți angrenează alte defecte, care te costă mult mai mult : amortizoare, rulmenți, etc.

Ce simți mai exact când anvelopele sunt neechilibrate?

  1. Am vorbit mai sus despre cel mai cunoscut simptom legat de echilibrare roti: vibrațiile în volan sau pedala de accelerație ;
  2. Uzura neuniformă a anvelopelor pe lateral sau pe mijloc ;
  3. Lipsa de control a mașinii, mai ales în curbe ;
  4. Defectarea prematură a amortizoarelor. Tu știi că le-ai schimbat sau cel puțin sunt în perioada de garanție și ele sunt deja pe ducă ;
  5. Creștere a consumului de carburant, lucru mai dificil de coroborat cu anvelopele neechilibrate, dar oricum este și verificarea anvelopelor un lucru de facut când îți crește consumul de carburant ;

Unele din efectele de sus le mai poți întâlni și atunci când geometria roților / direcția, cum i se spune general, nu este optim funcțională. Cu mențiunea că niște roți dezechilibrate strică angrenajul roților, deci și geometria lor.

Ce cauzează pierderea echilibrului anvelopelor?

  1. Defecte din fabricație a anvelopelor ;
  2. Starea drumurilor – gropi, crăpături în carosabil, etc.
  3. O mică neatenție a conducătorului auto la drum – lovituri, traumatisme în cauciucuri sau jante ;
  4. Presiunea necorespunzătoare a roților, greutatea mașinii fiind distribuită greșit pe roți.

În concluzie, echilibrarea anvelopelor este o parte esențială a prelungirii vieții anvelopelor, la nivel micro și a altor segmente, dacă privim cheltuiala, la nivel macro. Cu doar 1 sută de lei poți echilibra 4 anvelope de autoturism, în timp ce 2 sau 4 anvelope noi sau amortizoare, rulmenți sau alte subansamble noi pornesc de la câteva sute de lei/ bucată.

Dacă simți vibrații în volan, zgomote puternice ca și cum roata rulează în hopuri, fără să atingă permanent nivelul carosabilului sau auzi un vâjâit puternic în curbe, adresează-te numaidecât unui service autorizat. Înseamnă că anvelopele tale și-au pierdut echilibrul și nu mai fac față rulajului corect pe carosabil, fapt ce poate aduce atingere altor componente ale autoturismului tău.

Pentru programări, adresează-te personalului nostru, pentru că tocmai am achiziționat un aparat de echilibrat de ultimă generație și astfel garantăm o echilibrare cât mai sigură a anvelopelor.