Pedala de frână, cum s-o ții în frâu?

Când acționezi pedala de frână sau cum spunem noi, șoferii, când piști frâna, mașina trebuie să se oprească în câteva milisecunde. Face așa și mașina ta? Dacă e nouă, nu va avea mult timp această problemă. Distracția apare atunci când mașina are niște mii de km la bord, chiar sute de mii și poate să-ți facă suprize neplăcute, adică să te lase. Totul este imprevizibil dacă nu obișnuiești să verifici frânele, din an în an. Așa că, acționând pedala, mașina poate să nu te asculte și să se oprescă.

Și noi, mecanicii auto, detestăm senzația de nesiguranță șa volan, provenită din cauza lipsei frânelor. De aceea, chiar și atunci când clienții vin pentru alte operațiuni, în special care necesită demontarea anvelopelor, cum ar fi schimbul de roți, mecanicii noștri verifică discurile de frână și plăcuțele de frână cu un dispozitiv laser, în doar 10 secunde.

Funcționarea optimă a sistemului de frânare este un punct esențial pentru rularea în condiții de siguranță pe carosabil pentru tine și ceilalți conducători auto din trafic. De aceea, noi acordăm o atenție sporită examinării frânelor:

  • Verificarea plăcuțelor de frână – pentru întreținerea de rutină a frânei ;
  • Verificarea discurilor de frână ;
  • Verificarea saboților de frână – similar cu înlocuirea plăcuțelor de frână, pentru frânele cu tambur ;
  • Verificarea tamburilor ;
  • Verificarea lichidului de frână – de la schimbul de rutină a lichidului de frână până la repararea scurgerilor de lichid de frână ;
  • Etc., nu are rost să-ți bați capul cu chestii tehnice. Tot ce ai de făcut este să faci verificarea de rutină a frânelor la10 sau 15,000 km sau cum scrie în manualul mașinii, mai ales dacă nu te pricepi deloc la mașini (no offense ladies and gens ), nici nu trebuie să te pricepi, doar d-aia există service-uri auto specializate.

Indiferent dacă bănuiți o problemă la frână (mulțumită martorului din bord, pedalei de frână rigide sau unei scurgeri suspecte), sau tocmai ați atins intervalul de service recomandat al vehiculului, începeți prin a solicita o programare la un service autorizat RAR, așa cum suntem și noi. La finalul verificărilor și reparațiilor, un test de frâne este obligatoriu. Ți-l va face orice service autorizat, conform legii.

Nu vrem să fie o sperietură pentru nimeni, dar o întrebare este pe buzele tuturor atunci când vine vorba despre frâne. Cât de des trebuie verificate frânele ?

În funcție de marca mașinii, subansamble, modul de conducere, plăcuțele sau saboții de frână pot dura între 20.000 și 80.000 de km. Lichidul de frână poate dura 2-5 ani. Cu un ciclu de viață/ înlocuire atât de imprevizibil, inspecția regulată a frânelor este esențială. Verifică manualul de utilizare al vehiculului pentru programul de inspecție a frânelor – la fiecare 10.000-15.000 de km sau în fiecare an.

Cum îți dai seama când ai nevoie de piese noi pentru frâne?

Este posibil să ai nevoie de plăcuțe de frână noi, discuri sau lichid de frână nou atunci când observi un sunet nou sau un răspuns redus al pedalei la frânare. Plăcuțele de frână uzate pot scârțâi – iar situația se va agrava până când veți auzi zgomotul de măcinat al discurilor neprotejate. Plăcuțele uzate și presiunea scăzută a lichidului de frână pot provoca fiecare o întârziere deranjantă în răspunsul pedalei. Apoi, pot apărea scurgeri de lichid de frână – orice scurgere de lichid trebuie inspectată. Tremurături, zgomote ciudate, vibrații la frânare. Rigiditate, blocarea a motorului, martor în bord – toate acestea sunt semne că o programare de urgență la un service autorizat este mai mult decât prioritară.