Reglarea geometriei roților – mai mulți bani în buzunar
Puteți economisi bani prin reglarea geometriei roților la timp. Ce înseamnă reglarea geometriei roților la timp? Pe scurt, atunci când mașina trage dreapta sau stânga, e semn că alinierea roților nu este bună. Ochiometric, mașina necesită reglarea geometriei roților dacă anvelopele sunt tocite inegal.
Dacă ți-ai propus să economisești bani cumpărând anvelope mai rar, atunci pune atenția pe reglarea geometriei roților. Costă doar 120 lei la noi și te poate scuti de minimum 1000 lei, cât ar costa 4 anvelope noi +/- montajul anvelopelor.
Reglarea geometriei roților nu doar te scutește de bani aruncați pe geam, ci îți produce siguranță și confort, întreținând chiar și plăcerea de a șofa.
Ce este reglarea geometriei roților?
Reglarea geometriei roților, numită uneori incorect „paralelism”, constă în reglarea înclinării roților în conformitate cu recomandările producătorului vehiculului dumneavoastră. Mai precis, mașina este ridicată pe elevator, i se efectuează o constatare mecanică pentru a ne asigura că nu are piese defecte în sistemul de direcție, după care este verificată pe standul de direcție. Introducând anumiți parametric în sistem, softul pentru reglarea geometriei roților ne indică valorile corecte la care trebuie să funcționeze sistemul de direcție pentru ca mașina să se comporte corect în trafic.
Când ar trebui să aibă loc reglarea geometriei roților?
Nu întotdeauna reglarea geometriei roților este rezolvarea problemei supărătoare pentru client. Uneori anvelopele nu sunt bine echilibrare sau nu sunt echilibrate deloc. Este o greșeală a utilizatorului care insistă să nu-i fie echilibrate anvelopele din cauza costurilor, cine știe…
În alte cazuri, se impune reglarea geometriei roților:
– Ai lovit un trotuar sau un obstacol;
– Ți-ai schimbat cauciucurile;
– Ți-a fost înlocuită o suspensie sau un element de direcție;
– Ai probleme de direcție sau manipulare confortabilă a mașinii, adică: vehiculul trage într-o parte; volanul nu revine cu ușurință în poziția centrală după o virare; volanul rămâne rotit în linie dreaptă.
Indiferent de simptomele enumerate mai sus, noi recomandăm verificarea și reglarea geometriei roților o dată pe an.
Reglarea geometrie roților bine făcută oferă mai multă siguranță și un confort real la șofat și nu numai. În plus, ai următoarele beneficii suplimentare:
– Anvelopele tale durează mai mult și le schimbi mai rar.
– Economisiți bani pentru că consumați mai puțin combustibil.
– Conduci în deplină siguranță datorită manevrării mai bune
Legătura dintre reglarea geometriei roților și protejarea mediului
Cu siguranță te-ai gândit că mediul ambiant, natura, suferă din cauza așa-zisului nostru confort de a merge cu mașina. Emisiile de CO2 duc la distrugerea ecosistemului mondial și la ceea ce mai nou reprezintă ”încălzirea globală”. Poate nu este singura cauză sau cea mai importantă dintre toate, dar totuși autovehiculele vechi, în special diesel, provoacă daune însemnate mediului.
Te-ai gândit că poți face un mic bine naturii economisind combustibil? Reglarea geometriei efectuată la timp generează un consum mai mic de combustibil. Dacă vrem să punem punctul pe I, atunci geometria nereglată la timp cauzeaza consum mai mare de carburant. Consumul mare duce la eliberare mai mare de CO2. Vezi legătura? Insignifiantă dacă ținem cont de faptul că o mașină reprezintă pentru ecosistemul planetar cât o picătură într-un ocean. Și totuși, dacă oamenii ar deveni conștienți în număr cât mai mare, lucrurile s-ar schimba.
Ceea ce trebuie să reții este că reglarea geometriei roților la timp și eficient duce la economii în bugetul tău de minimum costul anvelopelor și al unei cantități oarecare de combustibil. Cu reglarea geometriei roților bună schimbi anvelopele mai rar și cu banii respectivi mergi în vacanță!
Unii șoferi ignoră primele semne ale dereglării direcției, deși cunosc efectele acesteia pe termen lung. Dacă ai o muncă de teren sau faci drumuri lungi, întreținerea mașinii este obligatorie. Una dintre priorități este reglarea geometriei roților, la fel de importantă ca și frânele sau altele.
La noi în service, primul pas este constatarea mecanică sau verificarea geometriei care reprezintă doar jumătate din costul serviciului. Dacă șeful de service constată defecțiuni ale subansamblului, atunci se recomanda înlocuirea pieselor defecte. Dacă nu există piese defecte și dacă roțile sunt aliniate corespunzător, clientul nu mai efectuează reglarea geometriei roților, ci se oprește la simpla verificare. Lucru pe care te sfătuim și pe tine să-l faci. Știi, nici doctorul nu-ți bagă pastile pe gât fără voia ta, ci doar te sfătuiește să urmezi o anume procedură pentru ca lucrurile să revină la normal. La fel este și cu mașinile. Mecanicul recomandă reglarea geometriei, dar cel care își decide siguranța este proprietarul mașinii.