În ultimii ani, numeroase mărci de anvelope chinezești au pătruns pe piața românească. Faptul că sunt chinezești nu reprezintă neapărat o problemă de calitate majoră. Let’s face it, o serie de branduri de renume mondial își fac producția în China, din motive economice, iar marfa este calitativă. Adidas, Apple, Nike, Etam, LaPerla, multe mărci celebre de îmbracăminte și încălțăminte, etc. La fel procedează și marca britanică de anvelope Torque, care produce cauciucurile proprii în China, păstrând o calitate ridicată a pneurilor raportat la preț. Din punctul de vedere al calității produsului, anvelopele Torque sunt comparative cu anvelopele de segment mediu: Fulda, Hankook, Debica, Kormoran, Matador, Tigar, Barum, Taurus, Federal, Yokohama, Falken, Cooper sau Nexen.
Anvelopele chinezești aflate actualmente pe piața din România: Goldline, Hifly, Royal Black, Autoguard, Blacklion, Sunew, Triangle, Goodride, Westlake, Linglong, GREEN MAX, MaxTrek, Aplus.
Dacă stai să analizezi lucrurile la rece, constați că afluxul de mărci chinezești și nu doar chinezești, ci și indiene, poloneze, rusești, cu alte cuvinte mărci mai slabe calitativ provine din faptul că românii preferă să cumpere cauciucuri ieftine, mai ales cei care merg cu mașina doar în orașul de baștină, fără să efectueze anual mii sau zeci de mii de kilometrii. Acolo unde prețul este rege, producătorii de cauciucuri au înțeles să producă marfă pentru consumatorii dornici să investească mai puțin în acest tip de produse.
Diferențele dintre anvelopele produse în China și mărcile de anvelope chineze
An de an, importurile de anvelope din China continuă să crească în România. Calitatea anvelopelor oferite de brandurile chineze este din ce în ce mai bună de la an la an. Totuși, ele nu se compară ca performanțe cu anvelopele marilor producători de pneuri din lume, nici cu a celor care doar produc marfa în China, cum este producătorul britanic Torque. Desigur, acestea nu au o șansă la testele de anvelope cu modele mult mai scumpe, ale celor mai buni producători de anvelope. Ele sunt o alternativă bună pentru șoferii care caută anvelope accesibile și nu fac mulți km cu mașina pe an. Cel mai adesea, oamenii aleg între anvelopele chinezești și anvelope second-hand sau reșapate. În această alegere, recomandăm prima variantă de cumpărare.
Cu alte cuvinte, anvelopele din China sunt fabricate cel mai adesea cu tehnologii mai puțin avansate și compuși de cauciuc mai mai puțin performanți. De asemenea, pot fi mai slabe din punct de vedere al eficienței și chiar trebuie tratate ca atare, ca un compromis între prețul scăzut și performanță și calitate.
În cazul anvelopelor fabricate în China sub marca Torque sau alte mărci de renume internațional, producția anvelopelor include sisteme extinse de control de calitate, la care sunt respectate cu strictețe. Producătorii recunoscuți de anvelope auto nu își permit să lanseze pe piață produse de calitate slabă, indiferent de continentul sau țara unde sunt produse anvelopele lor.
Concluzia este că anvelopele de vară trebuie alese în funcție de bugetul pe care dorești să-l aloci comparativ cu performanțele așteptate de la anvelopele respective. Nu poți aloca o sumă modică 100 sau 150 de lei și să te aștepți să cumperi anvelope Michelin, Continental, Goodyear sau Pirelli, indiferent de dimensiunea anvelopei. Aceste anvelope ale producătorilor de renume mondial implică tehnologie, materie primă de calitate, cercetare și dezvoltare, etc. Spre diferență, anvelopele de buget și cele slab tehnologic nu implică atât de multe costuri și se adresează în general conducătorilor auto ocazionali și celor care folosesc automobilul doar pentru drumuri scurte, fără deplasări în țară sau în afara ei. Oricât de tentat ai fi să cumperi anvelope de vară ieftine, consultă-te cu un consilier de service pentru a lua cea mai bună decizie. Pentru alte detalii, ne poți contacta și pe noi la 0745102591 sau aici