Există un paradox în ceea ce privește înlocuirea anvelopelor de iarnă vechi cu unele noi. Clienții care circulă cu anvelope de iarnă mai vechi de 5 ani, am vazut clienți cu anvelope din 2014, nu sunt deranjați de anul fabricației. Dacă ar fi să cumpere anvelope noi, prima întrebare este ”ce DOT au”? Pentru că DA, DOT-ul sau anul fabricației este foarte important.
Orice mecanic auto specializat în service de roți ar putea să te sfătuiască cu privire la înlocuirea anvelopelor de iarnă vechi cu unele noi și achiziția ar depinde de:
- Anul fabricației anvelopelor vechi. Dacă acesta este mai îndepărtat de 2018, ar fi bine să te gândești la o nouă achiziție de anvelope;
- Uzura anvelopelor vechi. Există o reglementare legată de uzura admisă și aceea este de 1,6 mm. Totuși producătoriii de anvelope susțin că sub 4mm pentru anvelopele de iarnă și 3mm pentru anvelopele de vară, anvelopele nu se mai comportă optim și astfel nu te mai simți protejat rulând cu ele. Aici depinde foarte mult de cât de grele sunt iernile unde conduci cel mai mult, durata generală a drumului făcut zilnic cu mașina, etc.;
- Aspectul anvelopelor de iarnă. Mecanicii noștri de roți inspectează anvelopele înainte de a le monta pe mașină, dacă proprietarul vine cu ele la purtător. Dacă anvelopele de iarnă sunt cazate la noi în hotel peste vară, la schimb acestea sunt verificate înainte de a intra la depozitare, pentru ca proprietarul să știe pe ce mizează în sezonul următor. Dacă prezintă perforații, umflături, gâlme, tăieturi, uzură neuniformă – atunci acele anvelope nu mai sunt de utilizat și este nevoie să fie înlocuite cu unele noi;
De ce insistăm ca tu să rulezi cu anvelope de iarnă pregătite pentru zăpadă, îngheț, patinaj?
Anvelopele de iarnă oferă o tracțiune și frânare mai bune pe drumurile de iarnă și pentru a beneficia de aceste facilități ele trebuie să fie în stare bună. Cu o adâncime bună a benzii de rulare, poți rula pe orice tip de carosabil iarna: înghețat, plin de noroi, zăpadă, etc. Gândește-te că banda de rulare a unei anvelope de iarnă pornește de la 10mm, ca să-ți faci o idee legată de cât de performante sunt anvelopele tale.
O altă cauză pentru care tracțiunea este mai bună la unele anvelope și mai slabă la altele ține de profilul anvelopelor, mai precis la cum arată banda de rulare. Cu cât are mai multe caneluri, cu atât tracțiunea este mai bună.
Un set de anvelope de zăpadă cu o uzură uniformă ”trag” mai bine decât unele uzate lateral sau inegal, din diverse cauze, cum ar fi geometria defectuoasă.
Cu alte cuvinte, un set de anvelope de iarnă utilizat, întreținut și depozitat corespunzător, va oferi majorității șoferilor trei până la patru sezoane de tracțiune superioară pe timp de iarnă, în funcție de km parcurși. Le poți prelungi durata de viață utilizând anvelopele de iarnă numai pe vreme rece, depozitându-le în mod corespunzător pe vreme caldă, menținând presiunea adecvată în anvelope și urmând un program regulat de aliniere a roților, rotire a anvelopelor și echilibrarea anvelopelor.
Pentru a plăti mai puțin la montajul roților de iarnă, unii proprietari preferă să nu echilibreze roțile și să nu le rotească, atunci când este cazul. Acest lucru poate cauza mai mult decât prețul pentru echilibrare, deoarece orice anvelopă medie ca și calitate de iarnă costă de la 500-600 lei în sus/per bucată.
Dacă ai dubii în privința anvelopelor tale de iarnă, vino să le inspectăm împreună cu mecanicii noștri și pleci cu inima împăcată și în cunoștință de cauză.