Service Roți

Service roți pentru toate tipurile de autovehicule

Pentru că apreciem mobilitatea și suntem convinși că mașina a devenit de mult timp un accesoriu indispensabil. La ION SERVICE vei găsi întotdeauna o gamă largă de anvelope de vară, iarnă și mixte, pentru toate tipurile de mașini: autoturisme mici, vehicule industriale și agricole, camioane, dubițe, etc.

Service roți înseamnă acea paletă de servicii care se referă la pene, schimbul de anvelope din extrasezon, depozitarea anvelopelor, rotirea anvelopelor, presiunea, verificarea uzurii, a anului de fabricație (DOT). O serie de inspecții sunt recomandate înainte de a monta anvelopele depozitate. Cu alte cuvinte, când vorbim de service roți ne referim la demontarea anvelopelor de iarnă cu intenția de a le schimba cu anvelope de vară, atunci este necesar ca ambele seturi să fie inspectate.

Procedura noastră la Ion Service pentru service roți este ca atunci când demontăm anvelopele de iarnă ale clientului, să scriem în fișa lor de depozitare DOT-ul, uzura și aspectul. Aceste informații îl ajută pe utilizatorul sau proprietarul mașinii să ia decizii corecte de cumpărare. Nu întotdeauna este cazul ca un utilizator să investească în achiziția de cauciucuri noi. Îi sfătuim pe proprietari să cumpere anvelope noi doar atunci când este cazul, pentru că ne pasă de bugetul clienților noștri și de mediul înconjurător.

Pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic este recomandat să deții două seturi de anvelope: anvelope de vară pentru anotimpurile calde și anvelope de iarnă pentru anotimpurile reci.

Service roți – recomandări referitoare la utilizarea corectă a anvelopelor

  1. Ca orice serviciu roți de calitate, înainte de a fi montate pe mașină, anvelopele de vară/iarnă trebuie verificate de un specialist;
  2. Pe durata exploatării vară/iarnă, anvelopele trebuie verificate de mai multe ori sub aspectul uzurii, deformărilor și a presiunii;
  3. Anvelopele de vară se montează pe mașină atunci când temperatura crește peste 7° C noaptea, iar anvelopele de iarnă se montează când temperaturile scad sub această valoare, câteva zile consecutiv.

Recomandare tip service roți : La temperaturi de peste 7° C, pe un carosabil umed acoperit cu apă, un autovehicul rulând cu o viteză de 80 km/h, dotat cu ABS și anvelope de vară, se va opri după o distanță de frânare de cca. 35 m, pe când, același autovehicul, dotat cu anvelope de iarnă, va avea o distanță de frânare mai mare cu cca 6 m.

Alte recomandări specifice serviciului de service roți:

  1. Nu se vor monta niciodată pe aceeași axă anvelope cu grad de uzură diferit.
  2. Nu se va folosi anvelope de vară combinate cu anvelope de iarnă.
  3. Vara autovehiculul se poate echipa cu jante de oțel sau de aliaj aluminiu; iarna, jantele de aliaj corodează mai ușor și se deteriorează mai repede din cauza gropilor acoperite cu zăpadă, gheață sau apă, din acest motiv iarna este recomandată utilizarea jantelor de oțel.
  4. Nu se vor folosi anvelope cu adâncimea profilului mai mică de 3 mm – anvelope vară si 4mm – anvelope iarnă. Anvelopa oferă siguranță doar atunci când adâncimea canalelor căii de rulare indică cel puțin 3 mm. Limita minim admisa de legiutor pentru anvelopele de vara este de 1,7 mm. Anvelopele de construcție actuală au prevazute între caneluri martori de uzură. În cazul în care uzura căii de rulare a ajuns la acești martori, anvelopa trebuie înlocuită.
  5. Acordă atenție deosebită presiunii din anvelope, în general vara presiunea trebuie să fie mai mică cu 0,2 bari față de presiunea din anvelopele de iarnă.
  6. Nu se va accelera sau a nu se frâna și nu vira brusc; se evită astfel pierderea aderenței și deci pierderea stabilității autovehiculului;
  7. După montarea unui set de anvelope noi este recomandat să se verifice cât mai des starea acestora și eventual să se facă verificarea echilibrării roților după un parcurs de circa 500 km;
  8. Roțile echipate cu anvelope de vară se vor roti cu regularitate între ele, la un interval de 8.000 – 10.000 km.
  9. Efectuarea presiunii cu azot pentru a avea asigurată o presiune cât mai constantă în anvelope odată cu variația cât mai mare a temperaturii acestora, dar și pentru a se asigura o durată mai mare de exploatare;
  10. Depozitarea anvelopelor pe durata extrasezon se va face în spații aerisite, ferite de razele solare, de intemperii sau praf. Poziționarea acestora în depozitare trebuie să fie la fel ca în poziția firească de rulare- adică în poziție verticală și nu suprapuse .

Service roți și echilibrarea geometriei

Anvelopa împreună cu janta neechilibrate provoacă vibraţii, ceea ce poate duce la uzura neuniformă a anvelopei, precum şi uzura inutilă a suspensiilor autovehiculului și, nu în ultimul rând, la oboseală prematură a conducătorului auto. Anvelopele sunt echilibrate când sunt montate pe roţi, nu recomandăm montarea anvelopelor. Echilibrarea anvelopelor trebuie verificat încă de la primul semn de vibraţii sau oscilaţii.

De ce este necesar umflarea anvelopelor cu azot?

  •  evitarea procesului de oxidare a elementelor pneului;
  • diminuarea scurgerilor prin microfisurile pneului;
  • diminuarea gradului de uzură al pneului;
  • creșterea gradului de eficiență la temperatură și astfel creșterea gradului de aderență;
  • diminuarea vibrațiilor și sunetului la contactul cu carosabilul.

 Explicații:

Azotul în raport cu aerul are un coeficient de dilatare volumic mai mic și prin urmare la variația semnificativă a căldurii anvelopei aceasta își va menține presiunea la valoarea inițială.

Cu alte cuvinte, azotul nu se comprima la frig și nu se dilată la căldură. Acest lucru ii ajuta pe șoferi mai ales pe timp de vară, când variațiile de temperatură dintre zi și noapte sunt notabile iar o anveolpă care rulează și se încălzește de la razele soarelui, prin rulare, de la sistemul de frânare sau de la calea de rulare poate atinge o temperatură cu 50°-70°decât cea la care a fost efectată presiunea inițială.

Service roți – HOTEL ANVELOPE

Conceptul de hotel pentru anvelope este un serviciu de depozitare a anvelopelor, de la un schimb sezonier la altul, oferit de service-ul nostru acelor clienți care nu dețin un spațiu suficient sau un spațiu adaptat unor cerite specifice anvelopelor .

În acest sens anvelopele sunt preluate de la client în baza unui proces verbal întocmit în cel putin doua exemplare, în care sunt consemnate toate datele de identificare ale clientului și ale autovehicului, de pe care sunt demontate, precum și toate datele privind caracteristicile constructive ale anvelopelor : marcă, profil, dimensiune, an de fabricație (DOT), gradul de uzură al anvelopei (adâncimea profilului căii de rulare), cantitatea anvelopelor lăsate spre depozitare, iar dacă anvelopele sunt lăsate împreună cu jantele, acest lucru se specifică în procesul verbal (roți complete).

În procesul verbal se specifică în rubrica observații dacă anvelopele lăsate spre depozitere prezintă urme de deformare sau uzuri anormale.

Procesul verbal este semnat de către un reprezentant al service-ului și ștampilat, iar un exemplar este predat cientului.

Anvelopele astfel predate sunt etichetate în mod individual cu datele din procesul verbal în scopul identificării fără nici un dubiu și sunt apoi depozitate în condiții de siguranță pe rafturi special amenajate. Este asigurată astfel depozitarea în condiții ferite de radiații solare, intemperii, praf, deformări sau substanțe, care pot deteriora cauciucul.

Anvelopele sunt păstrate pe rafturi în poziție verticală și nu suprapuse unele peste altele, evitându-se în acest fel deformarea lor pe timpul depozitării.

Locul setului de anvelope lăsat în depozitare este apoi înregistrat într-o bază de date pe calculator, astfel încât scoaterea acestora din depozit să fie efectuată în cel mai scurt timp (identificarea setului de anvelope sa fie unică).

Avantaje:

  • Păstrarea în siguranță a anvelopelor;
  • Depozitarea într-un mediu optim;
  • Economie de spațiu pentru depozitare;
  • Prelungirea duratei de viață a anvelopelor.

Ai obosit să tot cari anvelopele? Îți lipsește spațiul de depozitare? Avem soluția !!!

Servicii incluse în preț:

  • Depozitare;
  • Etichetare;
  • Verificarea benzii de rulare;
  • Verificarea adâncimii canelurilor;
  • Verificare carcasă;
  • Verificarea presiunii pentru anvelopele cu jantă.