Schimb Ulei și Filtre

Orice schimb ulei și filtre se efectuează conform recomandării producătorului

Dacă te gândești la un schimb ulei și filtre și nu știi exact când să-l efectuezi, uite-te în manualul de utilizare a mașinii sau întreabă la un service auto. Mai există varianta să aștepți să până îți apare martorul la bord. De atunci încolo, la 10-15000km sau anual, vino să efectuezi serviciul de schimb ulei și filtre corespunzătoare reviziei auto periodice.

Fiecare producător auto recomandă revizia autoturismului la un anumit număr de kilometri în condițiile unei exploatări normale- rulaj urban sau rulaj extraurban. Dacă condițiile de exploatatre sunt mai grele decat cele normale se recomandă ca reviziile să se facă inainte de termenul dat de producator. De asemenea, se recomandă efectuarea unei inspecții tehnice înainte de plecarea în concediu sau efectuarea unei călătorii lungi. În mod normal, un autovehicul trebuie sa aibă în decursul unui an calendaristic două revizii, pe care noi le denumim revizii de sezon, adica trecerea la exploatarea de vară și respectiv trecerea la exploatarea de iarnă.

Aceste revizii de sezon trebuie să aibă loc în perioada echinocțiului de primăvară –pentru exploatarea în condiții de vară și respectiv în preajma echinocțiului de toamnă, pentru exploatarea autovehiculului în condițiile de iarnă.

Un schimb de ulei și filtre este necesar a se efectua și după o lungă staționare a autovehiculului.

Schimb ulei și filtre – cât costă o revizie auto?

Costul unui schimb ulei și filtre este dat de manoperă, care la noi are un preț fix și costul total al filtrelor de aer, polen, carburant și ulei, împreună cu bușonul de golire baie de ulei. Pentru fiecare revizie, noi oferim un BONUS sub forma unei asigurări rutiere A24. Asigurarea presupune printre altele tractări gratuite timp de 365 de zile, ori de câte ori ai nevoie.

Din bugetul pe care orice proprietar îl acordă îngrijirii autoturismului sau, suma îndreptată către reviziile auto constituie o parte foarte importantă. Spre deosebire de investiția într-o componentă, efectuată doar în momentul în care respectivul element trebuie înlocuit, suma îndreptată către reviziile auto poate fi privită ca o investiție preventivă, care poate scuti șoferul de înlocuirea unor elemente în viitorul apropiat.

Din experiența noastră, un schimb de ulei și filtre este diferit de ceea ce se efectuează în stația de inspecție tehnică, acolo unde sunt verificate condițiile pentru care automobilul trebuie să îndeplinească cu privire la siguranța circulației. O revizie completă poate include și acele verificări prevăzute în cazul Inspectiei Tehnice Periodice – denumita ITP.

Întreținerea vehiculelor este importantă, iar manualul autoturismului reprezintă un instrument prețios pentru îndeplinirea acestui obiectiv. Cu toate acestea, o persoană care nu deține cunoștințele necesare nu este calificată pentru a duce la bun sfârșit inspecția unui autoturism, denumită în limbajul de specialitate “revizie auto”. Cu alte cuvinte, nu face tu un schimb de ulei și filtre, că n-o să iasă bine.  Un posesor responsabil de autoturism trebuie să efectueze vizite periodice la un service auto autorizat pentru a–și supune vehiculul la o revizie auto completă și conformă. Când efectuezi un schimb ulei și filtre la un service auto, asigură-te că ai cele mai bune piese și uleiul potrivit autoturismului tău. În general, nu este bine să faci rabat de la calitatea filtrelor, mai ales că tu respiri aerul din mașină. Eviți orice neplăcere de a simți miros neplăcut sau infectarea cu bacterii periculoase.

Un schimb ulei și filtre include:

  • schimbul de ulei motor, de filtrele de ulei, de aer, de combustibil și de polen sau habitaclu ;
  • verificarea încărcării alternatorului precum și starea bateriei ;
  • verificarea sistemului de lumini si semnalizare electrice si acustice;
  • diagnoza auto;
  • verificarea sistemului de evacuare (toba, catalizator, filtre evacuare),
  • verificarea tinutei de drum, echilibrarea rotilor si verificarea anvelopelor, schimbarea acestora daca este cazul,
  • verificarea jocurilor sistemului de rulare si directie- jocuri in articulatii, bielete si capetele de bara, semne de uzura, mansoane de protectie;
  • verificarea sistemului de franare- gradul de uzura a placutelor si a discurilor de frana;
  • verificarea amortizoarelor si a suspensiilor;
  • verificarea lichidelor si a caliatii acestora – lichid racire motor, lichid parbriz, lichid frana, lichid servo-directie, lichid CV manuala / automata, lichid cutie distributie si carter diferential;
  • verificarea starii lamelelor stergatoarelor de parbriz si a functionarii acestora;
  • verificarea sistemului de incalzire habitaclu sau de degivrare a parbrizului si lunetei;
  • verificarea pierdrilor sau scurgerilor de lichide;
  • incazul unei revizii sezoniere se efectueaza si schimbul de anvelope.

In cazul unei revizii auto complete se mai pot efectua :

  1. masuratori ale noxelor de gaze de esapament,
  2. eficacitatea franelor,
  3. reglarea farurilor
  4. verificarea geometriei rotilor.