Dacă ai o mașină mai veche sau un motor cu o capacitate cilindrică mai mică, ai observat că de fiecare dată când acționezi butonul pentru aer condiționat, mașina are o reacție de ușoară înecare parcă. Această reacție te duce cu gândul la întrebarea justificată ” consumă sau nu consumă mai mult combustibil dacă pornești AC-ul?”
Răspunsul prompt este: DA, consumă mai mult combustibil, indiferente de marca și puterea mașinii. Instalația de climatizare este un sistem, care atunci când este pus să funcționeze adaugă motorului o sarcină sumplimentară, făcându-l astfel să consume mai multă energie.
S-a demonstrat ”științific” că motoarele pe benzină consumă cele mai puține resurse, comparabil cu cele pe motorină sau cele hibride. Astfel, pe autostradă un motor pe benzină, cu aerul condiționat pornit, consumă cu 2-3% mai multe resurse, în timp ce în oraș consumă cu până la 3-4% mai mult. Motoarele diesel sunt puțin mai consumatoare de energie și pot ajunge la un extraconsum de 5-6%.
Nu e mult, mai ales când vine vorba de confort și pe alocuri siguranță în trafic. Gândește-te la comportamentul unui conducător auto care șofează la 20-22 grade Celsius în mașină și unul pe care curg toate apele și căruia nu-i funcționează sistemul de aer condiționat auto. Mașina celui din urmă nu consumă extraresurse, dar șoferul ajunge la destinație epuizat și irascibil, consumat de orice formă de resursă ”benefică”.
În afară de consumul propriu-zis de resurse ale mașinii, atunci când acționezi butonul de aer condiționat auto, e de la sine înțeles că instalația de AC trebuie să funcționeze corespunzător. Din nou, dacă mașina este mai veche și are anumite ”bube” printre care și faptul că pierde freon, e nevoie să investești puțin în sistemul de climatizare.
Avem clienți care preferă să încarce instalația doar pentru o vară, astfel încât să beneficieze de refrigerant doar pe perioada caniculei. Alții, gestionează mai bine bugetul dedicat întreținerii mașinii și repară disfuncționalitățile sistemului, astfel încât să nu piardă freonul atât de repede.
O diagnosticare amplă a sistemului AC poate ajunge și la 300 lei, mai ales când porii prin care sistemul pierde refrigerantul sunt mici, greu detectabili. Ea presupune verificarea instalației cu un sistem laser, este de mai lungă durată și poate genera eventual și înlocuirea unor componente / consumabile/ piese, completarea cu ulei și freon auto.
Alte operațiuni pot implica doar vidarea și completarea cu refrigerant, caz în care clientul plătește doar 150 lei cu totul, indiferent cât freon intră.
Unii clienți optează doar pentru igienizarea sistemului de climatizare, fapt care costă doar 60 de lei. Poți schimba și filtrul de habitaclu pentru o igienizare mai bună, dacă tot vrei aer proaspăt și atmosferă salubră. Totul depinde de cât de confortabil și asigurat dorești să te simți în propria mașină.
Pentru detalii legate de servicii și costuri aferente, ne poți contacta la 0745 102 591 sau la office@ionservice.ro
La noi toate serviciile au garanție de 90 de zile, iar piesele de schimb între 12-24 de luni. La orice operațiune de completare cu freon auto, primești CADOU un spray de igienizare în valoare de 25 de lei, pe care îl poți folosi oricând dorești o împrospătare a aerului din cabină.