O încărcare cu freon este binevenită în fiecare an
Indiferent că este vară sau iarnă, sistemul de climatizare trebuie să fie în stare bună de funcționare. De ce? Prin acea instalație se filtrează aerul de afară, care intră în mașină și pe care îl respiri tu și ceilalți pasageri. În plus, sistemul pierde anual cca 10% din refrigerant și este bine să fie completat. Pentru un confort sporit, noi recomandăm înlocuirea filtrului de aer și / sau de polen odată cu igienizarea sistemului de climatizare.
Încărcare cu freon și scapi mirosurile neplăcute
A venit primăvara și odată cu ea este nevoie de o împrospătare a calității aerului din mașina ta. Primăvara este cel mai potrivit moment pentru o revizie a sistemului de climatizare și o încărcare / completare cu freon auto.
”Momentul cel mai potrivit pentru efectuarea lucrărilor de service la sistemele de climatizare este la începutul primăverii, înainte ca temperaturile să crească foarte mult şi de apariţia polenului, care îi afectează pe cei ce suferă de alergii” așa cum ne indică specialiștii Bosch Car Service România.
Revizia de întreținere a sistemului de climatizare auto cuprinde:
- extragerea freonului și a uleiului din instalația A/C a autoturismului;
- curățarea instalației prin vidare;
- verificarea etanseității atât în vid cât și în presiune;
- încărcarea cu refrigerant auto și ulei ( în cazurile în care există pierderi mici, greu vizibile, se adaugă se fac verificări cu lampă cu UV, ceea ce presupune demontarea părții din față a mașinii).
Suplimentar, se poate face și o curățare a aeratoarelor cu spumă de curățare și înlocuirea filtrului de habitaclu, recomandat a fi înlocuit o dată la 12 luni. Recomandăm la o anumită perioadă de timp sau anual să se efectueze o verificare a sistemului de climatozare, pentru că pot interveni scurgeri de freon, care reduc eficiența sistemului de A/C.
5 beneficii imediate de după o încărcare cu freon
- Confort sporit, mai ales când mergi la drum lung și ai nevoie să te simți bine și confortabil în propria mașină la o temperature potrivită;
- Mai mult aer curat și bine filtrate;
- Stai la distanță de polen și de alți factori alergeni;
- Departe de microbi și posibilitatea să contactezi vreun microb;
- Economii la bugetul familiei, pentru că se cunoaște faptul că o piesă neînlocuită la timp, generează reparații la sistem sau alte subansamble.
Încărcare cu freon – un serviciu ce implică un ansamblu întreg
Ca orice ansamblu, sistemul de climatizare este compus din mai multe piese, ce se pot defecta în timp, din cauze obiective sau subiective:
– Radiatorul, care se poate fisura/ sparge – exact în zona fisurii se va curăța și lipi sau se înlocuiește;
– Conducta A/C ( cauciuc sau aluminiu ) – dacă este fisurată, lovită sau spartă se repară și
ambutisează conductele sau se înlocuiește;
– Compresorul de A/C – dacă se constată că este defect, se schimbă electrovalva sau se înlocuiește compresorul;
– Radiatorul condensor din bord, care se înlocuiește, în caz de defecțiune.
Din propria noastră experiență, lucrând de peste 20 de ani în domeniu, piesele fisurate, sparte, crăpate care se repară în loc să se înlocuiască nici nu au randamentul și nici nu funcționează, pe termen lung, mai mult decât o piesă nouă, chiar din segmentul de calitate medie, nu vorbim de piese OE sau premium.
Încărcare cu freon pentru orice tip de autoturism
- autoturisme mici,
- SUV-uri și 4X4;
- LT-uri/dubițe;
- camioane;
- autobuze.
Simptomele care înseamnă că o încărcare cu freon e necesară:
Cei mai mulți dintre clienții noștri vin primăvara la o verificare de rutină a sistemului de climatizare, moment în care efectuăm o încărcare cu freon sau doar o completare a refrigerantului. În același timp, anual, clienții solicită și igienizarea sistemului. Cine face treaba ca la carte, schimbă și filtrul de polen, ca să fie în deplină siguranță.
Alți clienți se sesizează doar atunci când apar anumite simptome, pe care cei mai mulți le asociază cu nevoia de încărcare cu freon:
- aerul rece care intră în mod normal în mașină este insuficient, chiar și atunci când ventilatorul este dat la maximum;
- aerul care pătrunde în interior nu este curat și proaspăt, nu e bine filtrat;
- apar mirosuri neplăcute, greu respirabile;
- geamurile se aburesc în interior fără motiv;
- compresorul pornește și se oprește repede, semn că agentul refrigerant lipsește sau este insuficient;
I-am obișnuit pe clienți cu o verificare simplă a performanței sistemului de climatizare: pornești aerul condiționat la temperatura cea mai joasă și aștepți să se răcească în mașină. Dacă aerul nu intră cu rapiditate, nu se răceaște interiorul mașinii la nivelul la care l-ai programat și abia dacă simți vreo modificare, atunci e clar că ceva s-a stricat. Sau un furtun s-a decuplat sau fisurat, ai pierdut agentul refrigerant și ai nevoie de o încărcare cu freon, sau alte componente s-au defectat și oricum, trebuie să vii la o revizie.
Pune totul la loc în bună stare până la caniculă. E cel mai neplăcut lucru din lume ca afară să fie temperaturi caniculare și ție să nu-ți funcționeze aerul condiționat din mașină. Este foarte important ca atunci când realizezi că nu-ți funcționează bine mașina, să mergi de urgență la service. Este ca și în cazul în care te îmbolnăvești. Nu e bine să amâni consultația medicală, pentru că situația se poate agrava. La fel este și cu mașina. Atunci când simți mirosuri neplăcute sau sistemul de climatizare nu emite suficient aer rece, mergi de urgență la service pentru ca să previi ”îmbolnăvirea” altor componente mult mai scumpe decât o banală încărcare cu freon.
Ventilatoarele, compresoarele, cablurile, etc sunt mult mai costisitoare decât o verificare periodică a sistemului de climatizare. De aceea, noi recomandăm tuturor să vină la service imediat ce detectează o problemă legată de aerul condiționat.
Poți, de asemeni, să ajuți sistemul să funcționeze mai bine, mai mult timp, dacă o dată pe săptămână pornești aerul condiționat, chiar și când e iarnă. Acest lucru ajută compresorul să nu se strice. Apoi, dând drumul la dezaburitor, ajuți la o mai igienă mai bună a sistemului, pentru că nu se mai formează mucagaiuri, fungi.