Criteriile pentru alegerea unui service auto?
Dacă privești în urmă cu 10 ani la parcul auto craiovean comparativ cu numărul de mașini înregistrate azi, observi o diferență majoră. Sau uite-te în parcarea de la bloc să vezi că e la ca ruletă, ai noroc sau nu să prinzi un loc gol, când ajungi acasă. Bineînțeles că a crescut concomitent și numărul cererilor, în ceea ce privește serviciile de întreținere și reparații ale automobilelor. Au apărut astfel tot mai multe service-uri auto, care oferă o gamă largă de servicii, la prețuri competitive. Întrebarea care-i frământă pe majoritatea posesorilor de automobile este: unde mă duc? Ce service auto aleg și pe ce criterii?
- Cei mai mulți merg acolo unde au fost data trecută și le-a plăcut, au simțit că au făcut un deal bun cu acel service auto;
- Unii clienți merg la primul service auto care le iese în cale, pentru că există o urgență;
- Alții merg la un service auto recomandat de cineva, în care au încredere;
- Există oameni care apreciază marca și merg unde le sună că ”ăia” trebuie să facă treabă bună pentru că au notorietate națională sau internațională;
- Unii merg la același service auto, la care au întâmpinat o problemă, au avut o reclamație, dar reprezentanții service-ului au remediat problema exemplar, iar omul a rămas finalmente mulțumit;
- Or mai fi și alții, nu-i știm noi care, ce își aleg un service auto după alte criterii decât cele expuse mai sus.
Vrei, nu vrei, un service auto tot trebuie să mergi
Fie că mașina ta are o defecțiune tehnică, sau vrei doar o verificare tehnică preventivă, un service auto tot trebuie să alegi. Poate vrei ca o echipă de specialiști să-ți confirme că siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic nu sunt puse în pericol. În ambele cazuri, cel mai important lucru este să apelezi la un service auto autorizat de Registrul Auto Român. Această autorizație reprezintă o siguranță pentru clienți că sunt în locul potrivit. În general, autorizația este poziționată pe un perete într-un loc vizibil pentru a putea fi vazută cu ușurință de către clienți. Este un atu față de celelalte unități de reparații din piață. De asemenea, este bine să te informezi dacă acel service, la care intenționezi să mergi, emite facturi și bonuri fiscale și dacă oferă garanția lucrării și a pieselor pe care le montează.
Un alt aspect de care trebuie să ții cont atunci când alegi un service auto este reputația acestuia. Verifică recenziile și întreabă-ți prietenii și cunoscuții ce experiență au avut cu echipa de mecanici din cadrul acelui service auto. Informează-te de cât timp activează în domeniu și în ce sunt specializați.
Există vulcanizare și service auto. Vulcanizarea este locul unde mergi pentru o pană sau pentru schimbul de cauciucuri. Unele comercializează și anvelope, dacă sunt mici vei găsi în special anvelope second-hand, pe care nu le recomandăm. La service, pe lângă toată treaba cu roțile, ai posibilitatea să primești servicii extinse de mecanică auto: schimb de piese, consumabile, reglări și diverse verificări preventive. La noi, fiind service auto din rețeaua Bosch Car Service România, primești constatarea tehnică gratuit, pentru că ni se pare că prevenția este cea mai bună soluție pentru orice cetățean proprietar de autoturism. Una este să afli că ar trebui să-ți reglezi geometria roților, care la noi costă 120 lei (și doar 60 de lei verificarea) și alta este să înlocuiești 4 anvelope, adică o cheltuială de minimum 1000 lei pentru că nu ai verificat geometria la timp și ai stricat anvelopele.
Dacă ai nevoie de reparații importante, alege întotdeauna un service care oferă o gamă extinsă de servicii și care este dotat cu aparatura necesară pentru reparația mașinii tale. Acolo unde există mai multe servicii disponibile, există și personal calificat. Cu cât service-ul este mai dotat dpdv al resurselor umane și materiale, cu atât mai mari sunt șansele ca lucrarea realizată să fie una de calitate. În plus, aparatura performantă înseamnă profesionalism și implicare.
De asemenea, atunci când ajungi la service auto este foarte important să primești consultanță din partea echipei de mecanici. Nu că înțelegi exact despre ce e vorba, ca la medic, dar e important să ți se explice cu claritate care sunt problemele automobilului, ce piese trebuie schimbate și care este costul total al reparației. La noi, orice constatare tehnică este însoțită de un deviz al reparațiilor, care cuprinde ore de manoperă și piese de înlocuit. În cazul în care ai nelămuriri, pune întrebări. Un preț prea mic al devizului poate semnala faptul că piesele nu sunt unele de calitate, iar acest fapt îți poate crea noi probleme în viitorul apropiat. La finalul reparației, arătăm piesele înlocuite și punem în portbagajul mașinii anumite consumabile, care au mai rămas: ulei de motor, soluție de parbriz, antigel, etc.
Cum se prezintă un service auto bun?
Calitatea, experiența și profesionalismul rămân criteriile de bază după care trebuie să te ghidezi atunci când alegi un service auto. Serviciile trebuie să fie adaptate nevoilor tale și să beneficiezi de suport din partea echipei de mecanici. În realitate, prestarea unui serviciu nu se încheie după ieșirea clientului dintr-un service auto. La noi, un serviciu bine prestat este atunci când, după câteva zile, sunăm clientul și acesta ne confirmă că totul este în regulă. Și nici atunci, ci doar după cele 90 de zile de garanție, timp în care clientul nu are nimic de spus/ reclamat. Reparațiile trebuie efectuate la cele mai înalte standarde de calitate, pentru a fi în siguranță în trafic.
Noi trecem anual printr-un fel de evaluare a celor de la Bosch Car Service România cu privire la gestionarea relației cu clienții. Primim câte un mistery shopper care ne valideaza calitatea și profesionalismul din punct de vedere al relației cu clienții. Mai primim o evaluare de la BCSR privind profesionalismul și calitatea prestării serviciilor, pe care o fac specialiștii lor.
Experiența îndelungată pe piața serviciilor auto este un semn important că mașina ta a fost lăsată pe mâini bune. Cea mai bună alegere atunci când ai nevoie de servicii auto este să optezi pentru calitatea serviciului prestat și al pieselor înlocuite. Astfel vei economisi timp și bani și vei ajuta la păstrarea unui trafic fluid și sigur.